آشپزخانه ای کامل تنها با 15 وسیله ی مهم

با توجه به روند زندگی روزمره ی ما، همواره فرصت برای انجام فعالیت های قدیمی از بین رفته است. همچون گذشته نمی توان به کارهای مختلف پرداخت و همین علت موجب شده است تا به سمت وسایلی گرایش پیدا کینم که وقت را برای ما نگه می دارند و به ما فر صت بیشتری اهدا می کنند. داشتن وعده های غذایی سالم به همراه پخت آن ها در خانه امروزه یکی از اهداف جهان بشریت است که افراد روزانه با آن سروکار دارند. فناوری به کمک آمده است تا ما بتوانیم غذایی با طعم لذیذ داشته باشیم.

در آشپزخانه هر خانه ای کلی از وسایل جور واجور جیده شده است که تعداد بسایر زیادی از آن ها کاملا بلا استفاده است و تعدادی از آن ها وجودشان بسیار ضروری و مهم است. در این مقاله سعی کرده ایم که با توجه به شرایط بازار، مهم ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه را برای شما نام ببریم تا در هنگام خرید با هیچ مشکلی مواجه نشوید و در ابتدا اولویت ها را در جستجو و خریداری کنید.

روزانه وسایل جدیدی وارد بازار می شود که برخی از آن ها بسیار پر کاربر هستند و کار آشپزی را برای شما جذاب و دلنشین می کنند که موجب می شوند ساعت ها در آشپزخانه ی خود زندگی کنید و از تهیه ی غذای بی نظیر خود لذت ببرید که در ادامه لیستی از این محصولات برای شما ارائه می شود که می توانید آن ها را خریداری کنید و از آن ها لذت ببرید.

1. اجاق گاز

اجاق گاز

از مهم ترین وسیله هایی است که باید در آشپزخانه ی خود داشته باشید تا بتوانید کمترین انتظارات را برآورده کنید. امروزه اجاق گازها در انواع مختلفی ساخته می شوند که با توجه به تعداد نفرات خانواده می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته موارد دیگر نیز وجود دارند که در خرید یک اجاق گاز باید به آن ها توجه کنید. اجاق گاز ها خود در سه نوع مبله، رومیزی و صفحه ای تقسیم می شوند که هر کام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اجاق گاز های مبله از قدیمی ترین انواع آن هستند که در حال حاضر نیز در بازار وجود دارند.

هم اکنون با توجه به سایز کوچک خانه اغلب افراد اجاق گاز های صفحه ای و رومیزی را خریداری می کنند تا جای کمتری را اشغال کنند، علاوه بر آن بسیار سنگین هستند و حمل و نقل آن ها بسیار سخت است و نسبت به دیگر مدل ها از تنوع کمتری برخوردارند. تعدا شعله ها در اجاق گاز های مبله معمولا 4 یا 5 است در صورتیکه اجاق گازهای مبله در تعداد مختلفی از شعله ها تولید می شوند. در حال حاضر اجاق گاز های رومیزی تک شعله ی زیبا نیز ساخته شده اند که از نظر طراحی بسیار زیبا هستند و می توانند نیاز های یک زندگی تک نفره را به خوبی رفع کنند.

2. یخچال

یخچال

دومین وسیله ی پر کاربرد در خانه است که در هنگام خرید نیز حساسیت بر روی آن بسیار زیاد است چرا که در حال حاضر انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند امکانات خاصی را به مخاطب خود ارائه بدهند. انواع مختلف یخچال ها عبارتند از: یخچال های تک درب، یخچال فریزر مدل فریزر بالا یا فریزر پایین، یخچال فریزر دو قلو، یخچال فریزر ساید بای ساید، یخچال فریزر درب فرانسوی، یخچال فریزرهای 4 درب. در هنگام خرید بسته به مکان و میزان نیاز شما می توانید هر کدام از این مدل ها را انتخاب کنید. مسلما هر چه امکانات بیشتری را ارائه دهد، قیمت بیشتری را نیز طلب می کند.

عموما یخچال های تک درب را برای مکان ها اداری استفاده می کنند که میزان استفاده از آن ها کم است. درب های زیاد یخچال امکان دسترسی شما را به موارد غذایی راحت تر می کند. دقت داشته باشید که هر کدام از یخچال ها که بتوانند بخش ها بیشتری را به شما ارائه دهند مسلما راحت تر خواهید بود. در مدل ها جدید همگی تقریبا سیستم آب ریز دارند و همچنین از مهم ترین نکته هایی که یک یخچال باید داشته باشد، عدم تولید برفک است که کار شما را راحت تر می کند.

3. قابلیمه و ظرف و ظروف

قابلمه

قابلمه و ظروف بسیار جایگاه مهمی دارند. این وسایل چون در اندازه های مختلفی تولید می شوند و گستره ی وسیعی دارند عموما ما را در هنگام خرید سردرگم می کنند. جنس های مختلفی از این وسایل وارد بازار می شود که شما می توانید در انواع مختلفی از طرح ها و شکل ها آن ها را ببینید و انتخاب کنید. ظروف یکی از وسایلی است که تمام اعضای خانواده با ان سروکار دارند به همین دلیل اهمیت در هنگام خرید برای آن چند برابر می شود. وسیله ای که هر کودکی می تواند آن را در دست بگیرد، هر بزرگسالی می تواند از ان استفاده کند و از آن در مقابل هر مهمانی می شود پذیرایی کرد.

با توجه به این این ظروف می توانند در داخل انواع مختلفی از وسایل از جمله یخچال، گاز و… قرار بگیرند، پس حتما باید از جنسی محکم برخوردار باشند. لایه های داخلی آن ها بسیار مهم است چرا که می تواند غذا را به خود بگیرد و شما را در هنگام پخت غذا به شدت اذیت کند. هنگام شستشو نیز باید بتوانید به راحتی آن ها را با دست و یا با ماشین ظرفشویی بشویید. انواع مختلف آن ها عبارتند از : چدنی، استیل، فولادی، آلومینیوم، مسی و نچسب.

4. چرخ گوشت

چرخ گوشت

در اغلب خانه های ایرانی یکی از مهم ترین وسایل آشپزخانه به شمار می رود. با استفاده از چرخ گوشت می توانید انواع مختلفی از غذا ها را پخی کنید و از مزه ی ان ها لذت ببرید. تقریبا چرخ گوشت ها به یکدیگر شبسیه هستند و انچه که باعث تمایز آن ها می شود تنها لوازم جانبی و قدرت موتور و امکاناتی از این قبیل است که شما را شگفت زده می کند و انتخاب را برای شما سخت می کند. با این حال شما می توانید با اطلاع از برخی از نکات بهترین و زیباترین چرخ گوشت ها را خریداری کنید. برای خرید چرخ گوشت حتما به قدرت موتور آن دقت کنید، چرا که هر چه قدرت موتور چرخ گوشت بیشتر باشد، در مدت زمان کمتری رضایت شما را برآورده می کند.

مورد دیگری ظرفیتی است که برای چرخ گوشت عنوان شده است که می توانید با توجه به نیاز خانواده یکی از آن ها را انتخاب کند. تیز بودن تیغه ها از دیگر نکاتی است که باید بدان توجه کنید. هز چه تیغه ها تیزتر باشند کار شما با چرخ گوشت راحت تر خواهد بود. به انواع لوازم جانبی چرخ گوشت دقت کنید چرا که با استفاده از لوازم مختلف می توانید عملکرد های مختلفی را رغم بزنید و مدل های جدیدی را ارائه کنید.

5. خرد کن

خرد کن

خرد کردن اقلامی همچون پیاز و سیب زمینی از مواردی است که گاها وقت زیادی را از ما می گیرد و در نهایت حتی باعث بریده شدن دستان ما نیز می شود که امروزه با استفاده از خردکن ها دیگر با همچین مشکلی مواجه نخواهیم شد. خرد کن ها می توانند با استفاده از امکانات مخصوصی که دارند، حالت های مختلفی از خرد شدن را به ما ارائه دهند. در هنگام خرید خردکن ها دقت داشته باشید که قدرت موتور و تیغه های آن ها از مهم ترین عو.امل انتخاب هستند. کار خردکن، خرد کردن است که ارتباط مستقیمی با تیغه ها دارد و تیغه های تیز از هدر رفتن مواد غذایی به خوبی جلوگیری می کنند.

جنس تیغه ها نیز بسیار مهم است، چرا در مدت زمانی که از خرد کن استفاده می کنید، تیغه ها به مراتب کند می شوند و نیاز است تا بتوانیم به راحتی آن ها را به حالت اول بر گردانیم و تنها تیغه هایی با جنس خوب این خواسته ی مارا برآورده می کنند. ظرفیت یکی دیگر از معیار ها در خرید است که متناسب با نیاز باید آن را برآورد کنید و وسیله ی مورد نظر را خریداری کنید. دقت داشته باشید که جنس کاسه ی آن محکم باشد تا در هنگام خرد کن مواد سخت و خشک به آن آسیبی نرسد.

6. مایکروویو

مایکروویو

مایکروویو در حال حاضر یکی از مورد پسند ترین وسایل آشپزخانه است که با ظاهر کوچک خود می تواند بسیاری از کارهای بزرگ و سنگین ما را انجام دهد. به وسیله ی مایکرویو می توانید غذاهای مختلف را طبخ کنید، پاپ کورن و کیک درست کنید و لحظات شادی آوری را به خود و خانواده تان هدیه کنید. از مهم ترین فواید استفاده از این دستگاه، پخت سریع است. امروزه فرصت زیادی برای پخت انواع غذاها وجود ندارد و شما می توانید در مدت زمانی کم بهترین غذا ها را تهیه کنید. دومین عاملف حفظ ارزش مواد غذایی است.

هنگامی که غذایی را پخت می کنید، ممکن است مواد غذایی آن در اثر حرارت غیر کنترل شده، از بین بروند و شما هیچ خاصیتی از غذا دریافت نکیند. در هنگام استفاده از مایکروویو چون از گاز شهری برای گرم کردن غذا و پختن استفاده نمی کند، دمای آشپزخانه به مراتب کمتر است و لذت حضور در آشپزخانه بای شما دو چندان می شود. چون از برق برای پخت غذا استفاده می شود، ایمنی بیشتری در اختیار دارید و نظافت آن به مراتب راحت و آسان تر است.

7. بخار پز

بخار پز

بخارپز یکی از مهم ترین وسیله های آشپزخانه به شمار می آید که به وسیله ی آن می توان از سبک زندگی مطلوبی در خانه بهره مند شد. با استفاده از این وسیله بافت تمام مواد از جمله سبزیجات و ماهی به خوبی پخته می شود و تمام مواد غذایی موجود در آن ها حفظ شده و به بدن شما منتقل می شود. با استفاده از این وسیله به راحتی می توانید هر آنچه را که می خواهید در هر مدت زمانی که شما صلاح می دانید پخت شود. تنظیم درجه ی آن نیز تنها بر عهده ی شماست و این شما هستید که در نهایت همه چیز را کنترل و مدیریت می کنید.

از مهم ترین دلایل خرید آن کم کردن میزان مصرف روغن در وعده های غذایی است که در عین حال می تواند ساختار و شکل مواد اولیه را کاملا حفظ کند. زمانی که غذا رو روی اجاق می پزید اصولا میزانی از رطوبت موجود در موارد خوراکی از بین می رود ولی با استفاده از این دستگاه شما از همه ی رطوبت مواد خوراکی بهره مند می شوید. در حال حاضر این دستگاه در بازار در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها می توانند ویژگی های خاصی را به شما ارائه دهند که با توجه به نیاز خودتان می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید.

8. چای ساز

چای ساز

از زمان های گذشته چای یکی از مهم ترین نوشیدنی های ایرانیان بوده است که در همه ی شرایط نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در طول دوره های مختلف از وسایل مختلف برای دم کردن آن استفاده کرده اند که امروزه با ورود انواع مختلفی از چای ساز ها می توانید در کمترین زمان ممکن بهترین طعم چای را تجربه کنید. در حال حاضر چای ساز های مختلفی در بازار وجود دارد که کارکرد همه ی آن ها تقریبا به یک شکل است و تنها قدرت موتور و میزان ظرفیت آن هاست که با یکدیگر متفاوت است و این شما هستید که باید با توجه به نیاز خودتان یکی از آن ها را خریداری کنید.

اصولا افراد در هنگام دم کردن چای بیشتر نگران سرد شدن آن هستند که چای ساز ها می توانند هر کدام با توجه به نوع ساخت برای یک مدت زمان خاصی گرمای چای را حفظ کنند و شما نیز می توانید آن ها را بنوشید. یکی از مهم ترین ابلیت ها که کاملا به حوزه ی ایمنی نیز مربوط می شود به قدرت خاموشی چای ساز هاست که هر وقت دمای آب به میزان مورد نیاز برسد، به صورت خودکار خاموش می شود و شما اصلا نیاز نیست که نگران آتش گرفتگی دستگاه باشید.

9. زودپز روگازی

زودپز

هر زمان که فکر کردید وقت کمی برای پخت غذا دارید می توانید از زودپز به عنوان یکی از پرکاربردترن وسیله های آشپزخانه استفاده کنید. چون غذا در زود پز تحت فشار پخته می شود، طعم اصلی مواد غذایی تغییری نمی کند و همچنین به هنگام پخت غذا در زود پز در مصرف انرژی به شدت صرفه جویی می شود چرا که تا پیش از این نیاز بود مواد غذایی در 1 ساعت پخته شوند حالا در کمتر از نیم ساعت پخته می شوند.

از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، توجه به مدت زمان پخت است. اگر فراموش کنید امکان دارد با ضرری مواجه شوید که امکان جبران آن وجود نداشته باشد. در استفاده از زودپز هوای آشپزخانه خنک تر است چرا که فشار در داخل ظرف محبوس می شود و شما راحت تر می توانید به سایر کار ها برسید. یکی از دلایلی که زودپز را برای ما جذاب کرده است، تمیز کردن راحت آن است که نیاز به استفاده از ابزار های مختلف برای تمیز کردن آن نیز نیست و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

10. غذاساز

غذاساز

امروزه غذاساز به عنوان یکی از یاوران بانوان ایرانی شناخته می شود که می تواند زمان های بیشماری را ذخیره کند. دقت داشته باشید که غذاساز جای هیچ وسیله ای را نمی گیرد. این وسیله به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی خرد کنید، ورقه ورقه کنید و در نهایت از مخلوط کن آن به نحو احسنت استفاه کنید. بسیاری از افراد در وعده های روزانه خود عادت به مصرف سالاد دارند که می تواند روزان وقت زیادی از آن ها را بگیرد که استفاده از مخلوط کن به شما کمک می کند تا در 5 دقیقه یک سالاد خوشمزه داشته باشید.

در تهیه ی انواع سس، کوکو و سپ بسیار کاربرد دارد. به وسیله ی غذاساز می توانید انواع خوراکی های خوشمزه اعم از بستنی آن در روز های گرم تابستان، ترشک و لواشک را برای خانواده ی خود درست کنید. فقط دقت داشته باشید که در هنگام خرید به شدت به تیغه های آن توجه کنید چرا که این تیغه ها هستند که تمام مسئولیت را بر عهده دارند. هر چند شستن غذاساز کار سختی است اما به زحمت پخت آن همه غذا می ارزد. در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع غذاساز های کرده9 اد که می توانید با توجه به امکانات ارائه شده یکی از آن ها را خریداری نمایید.

11. سرخ کن

سرخ کن

روغن از آسیب زننده ترین مواد غذایی است که روزانه ما مجبوریم مقداری زیادی از آن را برای پختن غذا مصرف کنیم. سیب زمینی سرخ کرده از خوشمزه ترین مواد غذایی است که در هر خانه ای هواداران خود را دارد. خیلی از اوقات دیده شده است که در هنگام سرخ کردن سیب زمینی ها به ته ظرف می چسبند و یا هنگام خوردن آن ها مقدار زیادی روغن همراه آن هاست که ما از خوردن آن ها پشیمان می کند. امروزه وسیله ای به نام سرخ کن در فناوری تولید می شود که می تواند بدون هیچ گونه روغنی، بهترین سیب زمینی ها را به شما تحویل دهد.

تفاوت این دستگاه با نمونه های خیلی قدیمی در میزان استفاده از روغن است. در گذشته باید یک ماهیتابه را از روغن مالامال پر می کردید تا در نهایت بتوانید سیب زمینی های خوشمزه داشته باشید اما اکنون تنها با استفاده از یک قاشق روغن، مواد غذایی شما به خوبی سرخ می شوند. در این وسیله یک لایه ی نازک از روغن تحت فشار هوای داغ بر روی مواد غذایی کشیده می شود و در ادامه عمل سرخ کردن به خوبی انجام می شوند.

12. آبمیوه گیری

آبمیوه گیری

میوه ها از مهم ترین مواد خوراکی هستند که ما باید به صورت روزانه از آن ها استفاده کنیم. میزان ویتامین آبمیوه ها تقریبا برابر با میوه هاست و حتی می تواند بیشتر از آن ها نیز باشد چرا که در آب میوه ها از انواع مختلفی از مواد می توان استفاده کرد که هر کدام از آن ها به میزانی خاص سلامت بدن را تامین می کنند. در گذشته آبمیوه گیری های دستی وجود داشت که کار با آن ها بسیار سخت بود خصوصا اگر می خواستید برای تعداد زیادی از افراد آبمیوه بگیرید اما در حال حاضر با آبمیوه گیری های برقی می تواند آب میوه هایی سفت و خشک همچون هویچ و … را نیز بگیرید و مصرف کنید.

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام کارایی های خاصی را ارئه می دهند که می توانید متناسب با نیازتان یکی از آن ها را خریداری کنید. این روش ویژه در روز های گرم تابستان بسیار موثر است و کاملا شما را سرحال و شاداب می کند.

13. پلوپز

پلوپز

پلوپز یکی از ضروری ترین وسیله های آشپزخانه است که هم در وقت شما صرفه جویی می کند و هم نتیجه ای مورد رضایت را به شما تحویل می دهد. پلوپز ها در ظرفیت های مخلفی تولید می شوند که می توانید به وسیله آن ها بهترین برنج و کوکو را سرو کنید و از آن ها لذت ببرید. زمانی که برنج را در قابلمه درست می کنید، زمان بندی و تایمی ندارد که بتواند خیال شما را از جهت پخت عالی آن راحت کند اما به هنگام استفاده از پلوپز به وسیله ی برنامه ی موجود بر روی قابلمه می توانید در راس ساعت اعلام شده برنج مطلوب خود را حاضر و آماده ببینید و از طعم آن لذت ببرید.

برخی از پلوپز ها این قابلیت را دارند که در آن ها ماهی خود را نیز بخار پز کنید و یا حتی سوپی خوش طعم بپزید. زمانی که برنج شما در قابلمه پخته می شود پس از ساعتی سرد می شود و برای استفاده ی مجدد ملزم هستید که آن را دوباره گرم کنید، در صورتیکه استفاده از پلوپز ها این مشکل را ندارد برخی از آن ها می توانند غذا را تا 12 ساعت گرم نگه دارند.

14. همزن برقی

همزن برقی

همزن برقی در خانه هایی کاربرد دارند که علاقه به شیرینی در آن ها موج می زند. با استفاده از این وسیله می توانید انواع کیک، شیرینی را بپزید و از خوردن آن ها لذت ببرید. همزن ها در گذشته به صورت دستی تولید می شدند که البته برخی از نمونه های پیشرفته ی آن هم اکنون در بازار نیز وجود دارد اما امروزه همزن های برقی محبوبیت بیشتری دارند. همزن های برقی از فشار وارد بر کتف جلوگیری می کنند و شما به عنوان یک کاربر تنها همزن را مدیریت و کنترل می کنید.

ابعاد مختلفی از این همزن ها وجود دارد که برای محیط های کاری معمولا از سایز بزرگ استفاده می کنند و برای خانه ها از سایز های متوسط و کوچک استفاده می شود. در کنار خود دتستگاه میله های همزن قرار داده شده است که در نوع های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها برای همزدن مواد خاصی به کار می روند.

15. ترازو آشپزخانه

ترازو

اگر فردی هستید که به تزگی آشپزی را شروع کرده اید و یا میل به پختن غذاهای جدید و متنوع دارید حتما ترازوی آشپزخانه را تهیه کنید که کارایی آن بسایر زیاد است. زمانی که می خواهید دست پخت غذایی را اجرا کنید تمام وسایل با وزن مشخص اعلام شده اند که رعایت دقیق آن ها به شما غذایی با طعم خوب را می دهد. دقت داشته باشید که در هنگام خرید ترازو حساسیت وزنی آن را مدنظر قرار دهید. علاوه بر آن باید بدانید که ترازوی نورد نظر تا سقف چه میزان وزنی را می تواند اندازه گیری کند.

برای خرید هر کدام از وسایل بالا می توانید به سایت میهن کالا مراجعه کنید و انواع مختلفی از وسایل را مشاهده کنید. در کنار هر یک از وسایل توضیحات جامع تری داده شده است که به شما در خرید کمک خواهد کرد.

3 دیدگاه در “آشپزخانه ای کامل تنها با 15 وسیله ی مهم

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو