راهنمای خرید بهترین تبلت های بازار + معرفی 10 تبلت برتر بازار

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می خواهید یک تبلت با کیفیت خریداری کنید و نیاز به راهنمایی دارید ما به شما توصیه می کنیم تا این راهنما از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا را از دست ندهید چرا که ما سعی کرده ایم در این راهنمای خرید بهترین تبلت های بازار ابتدا نکات کلیدی در مورد تبلت ها بیان کنیم و در ادامه به معرفی بهترین مدل های تبلت ال مانند سامسونگ و اپل موجود در بازار بپردازیم.

راهنمای خرید بهترین تبلت های بازار

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که خرید تبلت به اندازه خرید گوشی در بین افراد رایج نیست و آمارها نشان می دهد که سهم خرید تبلت در بازار در حال کاهش است. دلایل زیادی وجود دارد که شما تبلت را به گوشی ترجیح دهید. یکی از این دلایل بزرگ بودن صفحه نمایش می باشد که شما می توانید تبلت را به عنوان لپ تاپ قابل حمل و دو منظوره استفاده کنید. علاوه بر مورد گفته شده موارد دیگری هستند که نشان دهنده لزوم خرید تبلت می باشد. اگر بخواهید تبلت خریداری کنید کدام مدل را انتخاب می کنید.

بهترین تبلت های بازار می شناسید؟ ما در این نوشته می خواهیم به معرفی ده مورد از بهترین تبلت های بازار بپردازیم. قبل از اینکه به معرفی تبلت ها بپردازیم بهتر است در مورد معایب و مزایای تبلت صحبت کنیم. نکاتی که در حین خرید تبلت باید رعایت کنید را بیان می کنیم و در انتخاب به معرفی ده تبلت برتر می پردازیم. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

چرا خرید تبلت در مقایسه با خرید گوشی انتخاب بهتری است؟

همانطور که در بالا اشاره شد دلایل مختلفی وجود دارد که شما خرید تبلت را به خرید گوشی هوشمند ترجیح دهید. برخی از اصلی ترین دلایل شامل موارد زیر می باشد:

صفحه نمایش بزرگ تر

شاید اولین و کلیدی ترین نکته ای که در هنگام خرید تبلت به آن توجه می کنید صفحه نمایش آن می باشد. تبلت ها در مقایسه با گوشی های هوشمند دارای صفحه نمایش بزرگ تری هستند. صفحه نمایش بزرگ تر باعث می شود تا شما به راحتی وبگردی کنید و به تماشای فیلم و ویدیو بپردازید. شما به نسبت گوشی های هوشمند به کمک تبلت می توانید کارهای روزمره خود را با لذت بیشتری انجام دهید. بزرگ بودن صفحه تبلت به گونه ای می باشد که برای افرادی که دارای چشم ضعیفی هستند مناسب تر می باشد. پس به عنوان اولین دلیل می توان به بزرگ بودن صفحه نمایش اشاره کرد.

امکان استفاده به عنوان لپ تاپ

خیلی از تبلت های امروزی که بسیار مدرن طراحی شده است به راحتی می توانند با اتصال کیبرد نقش یک لپ تاپ را بازی کنند. لپ تاپ قابل حملی که دارای کاربردهای فراوان می باشد. یکی از دلایلی که کاربران به سمت خرید تبلت می روند وجود تبلت های دو منظوره یا هیبریدی می باشد. شما اگر نیاز به لپ تاپ و گوشی هوشمند داشته باشید به جای خرید این دو وسیله به صورت مجزا با خرید یک تبلت عالی هیبریدی و با کیفیت نیاز خود را به هر دو وسیله تامین خواهید کرد. بهتر است تبلتی را خریداری کنید که قابلیت اتصال به سیم کارت را داشته باشد.

شارژ دهی بهتر باتری

شاید نتوان به جرات در مورد این موضوع اظهار نظر کرد اما باید بدانید شارژدهی باتری تبلت ها عموما بهتر از شارژدهی باتری گوشی های موبایل خواهد بود. یکی از دلایل این امر وضوح کمتر صفحه نمایش تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند می باشد و از سوی دیگر تبلت ها دارای ظرفیت باتری بیشتری هستند. بنابراین یکی دیگر از دلایلی که شما را به خرید تبلت ترغیب می کند شارژدهی بهتر باتری می باشد که این امر باعث می شود تا شما زمان بیشتری را با تبلت کار کنید.

بهره مندی از سیستم عامل ویندوز

گوشی هایی که با سیستم عامل ویندوزفون روانه بازار شده اند به هیچ عنوان نتوانسته اند به گردپای آندروید و آی او اس برسند. ویندوز موبایل ها در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن نداشتند و به همین دلیل تولید آنها تا حدود زیادی متوقف شده است. در این میان تبلت های زیادی وجود دارند که از سیستم عامل ویندوز بهره می برند و استقبال نسبتا خوبی از آن ها شده است. شما به کمک تبلت های گفته شده به راحتی می توانید از سیستم عامل ویندوز بهره مند شوید و کارهای خود را به راحتی از طریق آن انجام دهید. اگر از جمله افرادی باشید که از سیستم عامل ویندوز خوشتان می آید می توانید به راحتی با این تبلت ها کار کنید و لذت ببرید.

مواردی که در بالا به آن اشاره کرده ایم از جمله اصلی ترین مسائلی می باشد که می توانید برای خرید تبلت به آن اتکا کنید چرا که به نسبت خرید گوشی های موبایل برتری دارند. شما در هنگام خرید تبلت به چه نکاتی توجه می کنید؟

بهترین تبلت های بازار

نکات مهمی که باید در حین خرید تبلت به آن ها توجه شود کدامند؟

نکته مهمی که در این راهنمای خرید بهترین تبلت های بازار باید به آن اشاره کرد قبل از اینکه به سراغ خرید تبلت بروید بهتر است حتما مشخصات و ویژگی های آن را نگاه کنید. در بازار مدل های متنوعی از تبلت با قیمت های مختلف وجود دارد که هر کدام دارای معایب و مزایایی می باشد. شما باید در حین خرید به برخی نکات کلیدی توجه کنید تا بعد از خرید رضایت کافی را داشته باشید. ما می خواهیم در این بخش در مورد برخی از اصلی ترین نکات خرید تبلت مطالبی را برای شما قرار دهیم:

اندازه صفحه نمایش

تبلت ها دارای سایزبندی مختلف هستند که شما می بایست قبل از خرید تبلت به این نکته توجه کنید که به چه بازه ای از اندازه نمایشگر نیاز دارید. به عنوان مثال آیا به تبلت های بزرگ و با نمایشگر 10 اینچی علاقه دارید یا به دنبال خرید تبلتی هستید که دارای نمایشگر 7 الی 8 اینچ باشد؟ این موضوعی است که در ابتدا باید به آن فکر کنید.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی

شاید به این نکته توجه کرده باشید که وضوح تصویر تبلت ها چندان بالا نیست و تراکم پیکسلی آنها نیز به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش چندان زیاد نیست. اما باید دقت کنید که همین موضوع بر روی کیفیت تبلت تاثیرگذار است. هر چه مقدار تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت بیشتر باشد تماشای ویدیو در آن لذت بخش تر است. زمانی که تراکم پیکسلی و وضوح تصویر نمایشگر بالا باشد میزان مصرف باتری آن بیشتر است.

ابعاد، وزن و حمل پذیری

اگر پس از خرید تبلت قصد دارید هر روز آن را با خود حمل کنید بهتر است در حین خرید به ابعاد و وزن آن توجه کنید. هر چه بدنه تبلت ظریف تر باشد و وزن آن کمتر باشد حمل آن آسان تر است. پس عامل دیگر در هنگام خرید ابعاد و وزن تبلت می باشد.

سیستم عامل

سیستم عامل یکی از مهمترین مولفه ها در انتخاب بهترین تبلت های بازار است که در این راهنمای خرید هم به آن اشاره می کنیم. انتخاب سیستم عامل یکی از اصلی ترین مسئله در هنگام خرید تبلت می باشد. تبلت های بازار با سه سیستم عامل شامل ویندوز ، آندروید و ios وجود دارند. شما باید ابتدا مشخص کنید که کدام سیستم عامل را می خواهید انتخاب کنید.

اگر می خواهید تنوع اپلیکیشن را داشته باشید و فیلم و سریال در تبلت تماشا کنید و وبگردی داشته باشید بهتر است تبلت های آندروید یا ios خریداری کنید. اگر به دنبال انجام کارهای روزانه خود با تبلت هستید بهتر است به سراغ تبلت های مایکروسافت بروید. به کمک سیستم عامل ویندوزفون می توانید کارهای فتوشاپ ، اکسل و .. را به راحتی انجام دهید.

قدرت پردازنده و رم

از دیگر نکات کلیدی در هنگام خرید تبلت پردازنده دستگاه می باشد که شما در حین خرید باید به آن توجه کنید. اگر تبلتی که خریداری کرده اید دارای قدرت پردازش خوبی نباشد و رم کافی و مناسب نداشته باشد از خرید آن خیلی زود پشیمان خواهید شد. تبلتی که دارای چنین مشخصاتی باشد دچار لگ و تاخیرهای پیاپی می شود و حوصله شما را سر می آورد.

حافظه داخلی

حافظه داخلی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که اغلب افراد علاقه مند هستند تا فیلم و سریال زیادی درون تبلت خود داشته باشند. همچنین اگر اهل بازی کردن باشید نیاز به یک حافظه داخلی زیاد خواهید داشت. پس بهتر است تبلتی را خریداری کنید که دارای حافظه داخلی بالایی باشد تا برای ذخیره سازی اطلاعات خود به مشکل برنخورید.

پشتیبانی از سیم کارت و قابلیت مکالمه

تبلت ها از نظر پشتیبانی کردن سیم کارت به دو دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از تبلت های قابلیت اتصال سیم کارت دارند و شما می توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید و برخی دیگر از اتصال سیم کارت پشتیبانی نمی کنند و شما فقط از طریق وای فای می توانید به اینترنت متصل شوید. در این بین برخی از تبلت ها از قابلیت مکالمه پشتیبانی نمی کنند. شما در هنگام خرید باید این نکته را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

دوربین

اکثر تبلت ها از دوربین قوی و خوبی استفاده نمی کنند چرا که اساس تبلت ها بر روی دوربین و عکسبرداری تمرکز ندارد. اما اگر قصد خرید تبلت را دارید بهتر است به کیفیت دوربین اصلی و سلفی آن توجه کنید.

باتری

از جمله مسائل مهم در هنگام خرید تبلت که می بایست به آن توجه کنید و شاید مهم ترین فاکتور خرید باشد باتری دستگاه می باشد. اگر تبلتی را خریداری کنید که دارای توان شارژدهی ضعیفی داشته باشد مطمئن باشید از خرید خود پشیمان خواهید شد پس در هنگام خرید به توان شارژدهی دستگاه دقت کنید تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

قابلیت های جانبی

علاوه بر نکات گفته شده برخی قابلیت های جانبی دیگری می باشند که ممکن است برای شما در هنگام خرید در اولویت باشد. برخی تبلت ها دارای قلم اختصاصی هستند و از کیبرد اختصاصی بهره می برند. وجود اثرانگشت به تازگی در تبلت ها رایج شده است که قابلیت درخور توجه ای می باشد. شما بهتر است در هنگام خرید تبلت به نکات گفته شده توجه کنید چرا که یک خرید مطمئن می تواند سال های سال شما را از خرید مجدد بی نیاز کند.

https://mihankalaa.com/blog/6-best-samsung-tablet-2020/

10 تبلت برتر بازار

حالا که تا به اینجای کار در مورد نکات مهم خرید تبلت آشنا شده اید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی 10 تبلت مناسب بازار بپردازیم.

1) آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی (مدل ۲۰۱۷) اپل Apple iPad Pro 10.5 2017

اگر بخواهیم یکی از بهترین تبلت های بازار را نام ببریم باید آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی اپل را معرفی کنیم. این تبلت در سال 2017 تولید و روانه بازار شده است و در ابعاد 6.1 در 174.1 در 250.6 میلی متر می باشد و از اتصال LTE پشتیبانی می کند. وزن تبلت حدود 477 گرم می باشد. با توجه به مشخصات گفته شده این تبلت نسبتا بزرگ و با وزن بالا می باشد.

تبلت فوق از قلم استایلوس اختصاصی بهره گرفته است و دارای صفحه نمایشگر 10.5 اینچ از نوع IPS با وضوح تصویر 2224 در 1688 پیکسل می باشد. تراکم پیکلسی این دستگاه حدود 265 پیکسل در هر اینچ است. سیستم عامل به کار گرفته شده در دستگاه ios 10.3.2 می باشد که به صورت پیش فرض درون دستگاه نصب شده است. تراشه تبلت مذکور A10X می باشد که قدرتمند است.

این آیپد فوق العاده قوی دارای رم 4 گیگاباتی می باشد و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64 ، 256 و 512 گیگابایت ارائه شده است. هیچ کدام از ظرفیت ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. دوربین اصلی و سلفی این تبلت 12 و 7 می باشد. آیپد فوق از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می کند و باتری دستگاه دارای ظرفیت عالی 8134 میلی آمپر است. اسپیکرهای استفاده شده در این تبلت بسیار قوی می باشد. نسخه پایه این دستگاه که همان 64 گیگابایت می باشد از اتصال LTE پشتیبانی می کند و قیمت دستگاه حدود 6 میلیون است.

نقاط قوت

دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ – دارای اسپیکرهای قدرتمند – کیفیت و وضوح خوب صفحه نمایش – دارای تراشه قدرتمند و قدرت پردازشی بالا – رم ۴ گیگابایتی – دارای دوربین اصلی و سلفی عالی – بهره‌مندی از قلم استایلوس – دارای حسگر اثر انگشت – دارای باتری قوی 8134 میلی آمپری

نقاط ضعف

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی – ابعاد بزرگ و وزن نسبتا زیاد – قیمت گران

بهترین تبلت های بازار
آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی (مدل ۲۰۱۷) اپل – Apple iPad Pro 10.5 2017

2) آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (مدل ۲۰۱۷) اپل Apple iPad Pro 12.9 2017

تبلت فوق تولید سال 2017 می باشد و یکی دیگر از بهترین تبلت های موجود در بازار است. اگر علاقه مند به صفحه نمایشگر بزرگ هستید این تبلت یک گزینه عالی برای خرید می باشد. ابعاد بدنه تبلت فوق 6.9 در 220.6 در 305.7 میلی متر می باشد و از LTE پشتیبانی می کند و وزن آن حدود 692 گرم است. تبلت فوق نیز از قلم استایلوس اختصاصی بهره مند می باشد و صفحه نمایش 12.9 اینچ آن از نوع IPs است.

وضوح صفحه نمایشگر این تبلت 2048 در 2732 می باشد و تراکم پیکسلی آن حدود 265 پیکسل در هر اینچ است. تبلت فوق به صورت پیش فرض از سیستم عامل ios 10.3.2 بهره مند می باشد و دارای تراشه قدرتمند A10X است. رم استفاده شده در این تبلت 4 گیگابایتی است و دستگاه در نسخه های 64 ، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. Apple iPad Pro 12.9 2017 از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند.

دوربین اصلی دستگاه 8 و دوربین سلفی آن 1.2 مگاپیکسل می باشد و دستگاه به اسکنر انگشت مجهز است و دارای اسپیکرهای قابل قبول می باشد. باتری این محصول دارای ظرفیت 10891 میلی آمپر می باشد. شما می توانید تبلت فوق را با قیمت حدود 11 میلیون خریداری کنید.

نقاط قوت

دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ – دارای اسپیکرهای قدرتمند – کیفیت و وضوح خوب صفحه نمایش – دارای تراشه قدرتمند و قدرت پردازشی بالا – رم ۴ گیگابایتی – دارای دوربین اصلی و سلفی عالی – بهره‌مندی از قلم استایلوس – دارای حسگر اثر انگشت – دارای باتری قوی 8134 میلی آمپری

نقاط ضعف

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی – ابعاد بزرگ و وزن نسبتا زیاد – قیمت گران

بهترین تبلت های بازار
آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (مدل ۲۰۱۷) اپل – Apple iPad Pro 12.9 2017

3) آیپد ۹.۷ اینچی ۲۰۱۸ اپل Apple iPad 9.7 2018

اگر به خرید تبلت های بزرگ علاقه مند نیستید می توانید بر روی محصول فوق تمرکز کنید. این تبلت در سال 2018 عرضه شده است و ابعاد آن 7.5 در 169.5 در 240 میلی متر می باشد. تبلت مذکور از اتصال LTE پشتیبانی می کند و وزن دستگاه 478 گرم است. این آیپد از قلم استایلوس اختصاصی پشتیبانی می کند اما در جعبه این قلم وجود ندارد.

صفحه نمایش تبلت مذکور دارای سایز 9.7 اینچی می باشد که از نوع IPS است و وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل می باشد. به صورت پیش فرض بر روی تبلت سیستم عامل ios 11.3 نصب شده است. اپل در این دستگاه از تراشه A10 استفاده کرده است که یک تراشه ی قدرتمند می باشد و از یک پردازنده چهار هسته ای بهره می برد. رم این آیپد 2 گیگابات می باشد و دستگاه دارای دو حافظه 32 و 128 می باشد.

با توجه به حافظه داخلی دستگاه برای این آیپد درگاه کارت حافظه در نظر گرفته نشده است. دوربین اصلی و سلفی دستگاه 13 و 5 مگاپیکسل می باشد و دستگاه از اسکنر انگشت بهره مند است. باتری آیپد فوق 32.4 وات ساعتی می باشد و شما می توانید این آیپد را با قیمت 3 میلیون و هشت خریداری کنید.

نقاط قوت

طراحی زیبا و با کیفیت – صفحه نمایش با کیفیت – تراشه قدرتمند و قدرت عملکرد خوب – دوربین اصلی با کیفیت – بهره‌مندی از اسکنر انگشت – شارژدهی نسبتا خوب باتری

نقاط ضعف

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

بهترین تبلت های بازار
آیپد ۹.۷ اینچی ۲۰۱۸ اپل – Apple iPad 9.7 2018

4) گلکسی تب اس ۳ سامسونگ Samsung Galaxy Tab S3

اگر می خواهید یک تبلت آندرویدی عالی داشته باشید می توانید بر روی محصول بالا حساب باز کنید. تبلت گلکسی تب اس 3 ساموسنگ محصول 2017 می باشد و در ابعاد 6 در 169 در 237.3 ساخته شده است و از فورجی پشتیبانی می کند. با توجه به مشخصات گفته شده این تبلت دارای وزن کم می باشد. تبلت فوق از استایلوس اختصاصی بهره گرفته است و صفحه نمایش آن 9.7 اینچ از نوع سوپر آمولد می باشد.

وضوح تصویر در این تبلت 2048 در 1536 پیکسل می باشد. تراکم پیکسلی تبلت چیزی در حدود 264 پیکسل می باشد. به صورت پیش فرض بر روی تبلت فوق آندروید 7 نصب شده است و پردازنده دستگاه 820 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته ای می باشد.

رم موجود در این تبلت دارای ظرفیت 4 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت است. سامسونگ در این تبلت از حافظه جانبی پشتیبانی می کند و شما می توانید تبلت را تا سقف 512 گیگ افزایش حافظه دهید. دوربین دستگاه 13 مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است. تبلت اس 3 سامسونگ از اسکنر اثر انگشت پشتیبانی می کند و دارای باتری 6000 میلی آمپر است. شما می توانید تبلت فوق را با قیمت حدودی 4 میلیون و 300 هزار تومان خریداری کنید.

نقاط قوت

ابعاد مناسب و وزن نسبتا سبک – بهره‌مندی از قلم استایلوس – صفحه نمایش با کیفیت – رم ۴ گیگابایتی – پشتیبانی از حافظه جانبی – دوربین اصلی و سلفی خوب – بهره‌مندی از اسکنر انگشت

نقاط ضعف

قیمت گران

بهترین تبلت های بازار
گلکسی تب اس ۳ سامسونگ – Samsung Galaxy Tab S3

5) آیپد مینی ۴ اپل  Apple iPad Mini 4

آیپد مینی 4 اپل در سال 2015 معرفی شده است و به نسبت آیپدهای معرفی شده تا به الان قدیمی تر می باشد. تبلت فوق در اندازه و سبک خود یکی از بهترین تبلت های موجود می باشد. ابعاد این تبلت 6.1 در 134.8 در 203.2 میلی متر می باشد. دستگاه از اتصال LTE پشتیبانی می کند. اگر به دنبال خرید یک تبلت جمع و جور هستید گزینه مناسبی می باشد.

صفحه نمایش به کار رفته در این آیپد 7.9 اینچ می باشد و وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل است. سیستم عامل نصب شده بر روی دستگاه فوق ios 9 است و از تراشه قدیمی A8 بهره می گیرد. رم دستگاه 2 گیگابایت بوده و دستگاه در ظرفیت های 16 ، 32 ، 64 و 128 موجود است. دوربین اصلی آیپد مینی چهار ، 8 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن 1.2 می باشد. باتری استفاده شده در این آیپد 5124 میلی آمپر می باشد. شما می توانید این تبلت را با قیمت 3 میلیون ششصد خریداری کنید.

نقاط قوت

ابعاد کوچک و وزن کم – وضوح تصویر و کیفیت خوب صفحه نمایش – بهره‌مندی از اسکنر انگشت – شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف

بهره‌مندی از تراشه نسبتا قدیمی A8- عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

بهترین تبلت های بازار
آیپد مینی ۴ اپل  – Apple iPad Mini 4

6) سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت Microsoft Surface Pro 2017

اگر بخواهیم به بیان ساده تر برای شما بگوییم سرفیس پرو 2017 مایکروسافت حداقل جزو سه مورد از بهترین تبلت های حال حاضر بازار می باشد. این تبلت دارای سیستم عامل ویندوز می باشد که یک لپ تاپ هیبریدی کامل نیز محسوب می شود. بسیار شیک و قدرتمند بوده و بدنه ی آن فلزی است. دستگاه از کیبورد ، تاچ پد و قلم استایلوس اختصاصی بهره مند می باشد.

صفحه نمایش استفاده شده در این تبلت دارای صفحه نمایش 12.3 اینچ بوده و وضوح آن 2736 در 1824 پیکسل می باشد. تراکم پیکسلی دستگاه چیزی حدودا 267 پیکسل در هر اینچ می باشد. دوربین به کار رفته در دستگاه فوق دارای سنسورهای 8 و 5 مگاپیکسل است.

دستگاه از لحاظ حافظه داخلی و میزان رم دارای آپشن های مختلف می باشد که بنا به شرایط و نیاز خود می توانید آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال تبلت فوق از نوع Core i3 ،Core i5 و Core i7 موجود می باشد. رم های استفاده شده در دستگاه با ظرفیت های 4 ، 8 و 16 است. از نظر حافظه داخلی دستگاه دارای ظرفیت های مختلف که شامل 128 ، 256 ، 512 و 1024 گیگابایتی می باشد تولید شده است.

تمامی مشخصات نشان می دهد که دست شما برای انتخاب ظرفیت های مناسب باز است. نسخه های مختلف این دستگاه دارای قیمت گذاری متفاوت است و شما برای خرید این مدل ها باید چیزی بین 6 تا 12 میلیون سرمایه داشته باشید.

نقاط قوت

طراحی فوق‌العاده عالی و زیبا – بهره‌مندی از قلم استایلوس و کیبورد اختصاصی – امکان جایگزین شدن به عنوان لپ‌تاپ – صفحه نمایش با کیفیت – بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند و کیفیت عملکرد عالی – رم با ظرفیت عالی

نقاط ضعف

قیمت بسیار بالا

6) سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت – Microsoft Surface Pro 2017
سرفیس پرو ۲۰۱۷ مایکروسافت – Microsoft Surface Pro 2017

7) زن پد ۳ اس ۱۰ ایسوس (مدل ۲۰۱۷) – Asus Zenpad 3S 10 2017

تبلت فوق یکی دیگر از تبلت های انتخابی ما در بین ده انتخاب برتر می باشد که در مقایسه با سایر تبلت ها دارای قیمت مناسب تری می باشد. این تبلت در ماه ژانویه 2017 معرفی شده است و دارای کیفیت عالی و قدرت بالا می باشد. ابعاد این تبلت 6.8 در 164.2 در 242.3 میلی متر است و حدود 490 گرم وزن دارد. آمار نشان می دهد که تبلت باریک بوده اما سبک نیست.

صفحه نمایش استفاده شده در این تبلت 9.7 اینچی از نوع IPS LCD می باشد که وضوح آن 2048 در 1536 پیکسل است. تراکم صفحه نمایش چیزی حدود 264 پیکسل در هر اینچ می باشد که مناسب به نظر می رسد. سیستم عامل پیش فرض دستگاه 6 بوده که قدیمی است و پردازنده استفاده شده اسنپدراگون 650 کوالکام است.

تراشه ی 650 کوالکام یک تراشه میان رده رو به بالا محسوب می شود که شش هسته ای بوده و دارای عملکرد مناسبی است. رم دستگاه 4 گیگابایتی بوده و دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت است. دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی می کند. دوربین سلفی دستگاه 5 و دوربین اصلی آن 8 مگاپیکسل است. ظرفیت باتری تبلت فوق 7800 میلی آمپر می باشد که شما می توانید این تبلت را با قیمت حدود سه میلیون تومان خریداری کنید.

نقاط قوت

صفحه نمایش بزرگ – رم ۴ گیگابایتی – شارژدهی خوب باتری – پشتیبانی از حافظه SD- قیمت مناسب (با توجه به مشخصات)

نقاط ضعف

نصب بودن اندروید ۶ مارشمالو به طور پیش فرض روی تبلت -وزن نسبتا زیاد – بهره‌مند بودن از یک تراشه میان رده

7) زن پد ۳ اس ۱۰ ایسوس (مدل ۲۰۱۷) – Asus Zenpad 3S 10 2017
زن پد ۳ اس ۱۰ ایسوس (مدل ۲۰۱۷) – Asus Zenpad 3S 10 2017

8) آیپد ۲۰۱۷ اپل Apple iPad 2017

آیپد 2017 اپل یکی از آیپدهای مناسب می باشد که در لیست ما قرار گرفته است. این دستگاه در سال 2017 با ابعاد 7.5 در 169.5 در 240 میلی متر روانه بازار شده است و از فورجی پشتیبانی می کند. وزن دستگاه حدود 478 گرم است. صفحه نمایش به کار رفته در تبلت آیپد 2017 اپل 9.7 اینچی با پنل IPS است که دارای وضوح تصویر 2914 در 1536 می باشد.

تراکم پیکلسی دستگاه حدود 264 پیکسل است. سیستم عامل پیش فرضی که بر روی تبلت مذکور نصب شده است ios 10.3 می باشد که شرکت اپل از تراشه A9 در دستگاه استفاده کرده است که دو هسته ای است. پردازنده گرافیکی تبلت فوق از نوع PowerVR Gt7600 می باشد که فوق العاده قوی است.

دستگاه از رم 2 گیگابایتی استفاده می کند که از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه می شود که به ترتیب 32 و 64 گیگابایت است. برای تبلت فوق درگاه کارت حافظه تعبیه نشده است. دوربین اصلی دستگاه 8 و دوربین سلفی آن 1.2 مگاپیکسل است. دستگاه مجهز به سنسور اثر انگشت بوده و دارای باتری 8827 میلی آمپر است. شما می توانید دستگاه را با قیمت حدود 5 میلیون خریداری کنید.

نقاط قوت:

کیفیت ساخت و طراحی عالی – قدرت عملکرد بالا – دوربین اصلی با کیفیت – بهره‌مندی از اسکنر انگشت – شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی از حافظه جانبی – ظرفیت نه چندان عالی حافظه داخلی نسخه پایه (32 گیگابایتی) – قیمت گران

8) آیپد ۲۰۱۷ اپل – Apple iPad 2017
آیپد ۲۰۱۷ اپل – Apple iPad 2017

9) هوآوی مدیاپد ام ۵ (مدل ۸ اینچی) Huawei MediaPad M5 8

از دیگر تبلت های مناسب بازار هواوی مدیاپد ام 5 می باشد که در سال 2018 معرفی و روانه بازار شده است. این تبلت دارای ابعاد 7.3 در 124.8 در 212.6 میلی متر می باشد. دستگاه دارای وزن 316 گرم است که مناسب به نظر می رسد. صفحه نمایش به کار رفته در این تبلت 8.4 اینچی بوده و از نوع IPS LCD می باشد که وضوح تصویر 2560 در 1600 پیکسل در هر اینچ است.

تراکم پیکسلی دستگاه فوق چیزی حدود 359 پیکسل در هر اینچ است. به صورت پیش فرض بر روی دستگاه سیستم عامل 8 نصب شده است. تبلت فوق از یک تراشه کرین 960 اس بهره می برد که هشت هسته ای بوده و دارای ظرفیت 4 گیگابایت رم است. دستگاه در سه ظرفیت 32 ، 64 و 128 تولید شده است. دوربین به کار رفته در این تبلت آندرویدی 13 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل می باشد. دستگاه از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می کند و باتری آن 5100 میلی آمپر است. در حال حاضر قیمت مشخصی برای این تبلت وجود ندارد.

نقاط قوت

حاشیه های باریک نمایشگر – وضوح تصویر و تراکم پیکسلی عالی صفحه نمایش – رم ۴ گیگابایتی – پشتیبانی از حافظه جانبی – بهره‌مندی پیش فرض از اندروید ۸ اوریو – دوربین اصلی و سلفی با کیفیت -بهره‌مندی از اسکنر انگشت

نقاط ضعف

ندارد

9) هوآوی مدیاپد ام ۵ (مدل ۸ اینچی) – Huawei MediaPad M5 8
هوآوی مدیاپد ام ۵ (مدل ۸ اینچی) – Huawei MediaPad M5 8

10) لنوو یوگا تب ۳ پرو Lenovo Yoga Tab 3 Pro

می خواهیم در این قسمت به معرفی دهمین تبلت ارزشمند قابل خرید بپردازیم. شما می توانید نگاهی به تبلت یوگا تب 3 پرو بیندازید. همانطور که مشخص است تبلت از شرکت لنوو بوده و ارزش خرید دارد. تبلت فوق در سال 2015 تولید شده است و دارای تراشه A10X یا A9 قدرتمند می باشد.

ابعاد این تبلت 4.7 در 179.1 در 246.9 میلی متر می باشد و وزن آن حدود 666 گرم است. مشخصات نشان می دهد که تبلت سبک نیست. صفحه نمایش استفاده شده در این دستگاه 10.1 اینچ از نوع IPS LCD می باشد که وضوح آن 2560 در 600 پیکسل است.

سیستم عامل نصب شده بر روی این تبلت 6 مارشمالو است و تراشه آن Intel Atom x5-Z8500 است که یک پردازنده چهار هسته ای دارد. رم دستگاه 4 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت می باشد. نسخه ی دیگری از این دستگاه وجود دارد که دارای رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایت است که در ایران یافت می شود.

دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی می کند و کیفیت صدای خروجی عالی دارد. دوربین اصلی 15 و دوربین سلفی تبلت 5 مگاپیکسل است. باتری به کار برده شده در تبلت لنوو 10200 میلی آمپر است. نسخه مجهز به رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارای قیمت 3 میلیون می باشد.

نقاط قوت

طراحی منحصر به فرد و امکان استفاده به عنوان ویدئو پروژکتور – صفحه نمایش بزرگ – وضوح تصویر و تراکم خوب صفحه نمایش – رم ۴ گیگابایتی – پشتیبانی از حافظه جانبی – دوربین اصلی و سلفی با کیفیت – شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف

وزن زیاد – بهره‌مندی پیش فرض از اندروید ۶ مارشمالو

10) لنوو یوگا تب ۳ پرو – Lenovo Yoga Tab 3 Pro
لنوو یوگا تب ۳ پرو – Lenovo Yoga Tab 3 Pro

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در ابتدا به ارائه راهنمای خرید بهترین تبلت بازار بپردازیم و از همین رو فاکتور و مولفه های مهم در خرید تبلت و مزایا و معایب آن عنوان شد. در آخر هم به معرفی 10 مورد از بهترین تبلت های بازار در سال 2019 و 2020 پرداختیم.

13 دیدگاه در “راهنمای خرید بهترین تبلت های بازار + معرفی 10 تبلت برتر بازار

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو